INFORMACJE PRAKTYCZNE


Poniżej znajdziecie Państwo podstawowe informacje dotyczące wyjazdu. Znajdziecie między innymi odpowiedzi związane z dokonaniem rezerwacji, ubezpieczeniem, używanymi skrótami, funkcjonowaniem basenów, pobytów ze zwierzętami, itp.
W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu pod numerami telefonów: 513 019 527, 508 133 183.
Można skontaktować się z nami również drogą e-mailową: biuro@globtrans.pl, mariola@globtrans.pl, ania@globtrans.pl



Procedura rezerwacji, rezerwacja wstępna / opcja, rezerwacja na zapytanie


 

Aby dokonać rezerwację należy przesłać podpisaną umowę zgłoszenie oraz potwierdzenie wpłaty zaliczki (możliwa jest wpłata na konto EUR lub na konto PLN - wtedy kwota zaliczki zostaje przeliczona w/g aktualnego kursu EUR NBP tabela C, kurs sprzedaży).

Umowę zgłoszenie przygotujemy po otrzymaniu danych niezbędnych do umowy (imiona oraz nazwiska uczestników oraz daty urodzenia). Odesłanie umowy skanem na mejla lub mms.

Rezerwacja zostaje wysłana do obiektu / dokonana w systemie dopiero w momencie gdy otrzymamy podpisaną umowę zgłoszenie oraz potwierdzenie wpłaty zaliczki od klienta.



Dopłata końcowa następuję na 30 dni przed datą rozpoczęcia usługi.
Po dokonanej pełnej wpłacie wysyłamy na wskazany adres e-mail dokumenty podróży (voucher - na podstawie którego klient zostaje zakwaterowany w obiekcie, poliski ubezpieczeniowe, numery alarmowe, itp.).

Możliwe jest dokonanie opcji / rezerwacji wstępnej. Opcja ważna jest z reguły 24h.


Rezerwacja na zapytanie / potwierdzenie.

Procedura jak przy standardowej rezerwacji (czyli podpisana umowa zgłoszenie + wpłata zaliczki). Czas oczekiwania na odpowiedź kontrahenta to około 3 dni robocze. Jeżeli rezerwacja się potwierdzi to jest pełną rezerwacją (dlatego też konieczna jest wpłata zaliczki). W przypadku nie potwierdzenia miejsc proponujemy alternatywny, dostępny termin lub inną ofertę. W przypadku nie skorzystania z alternatyw zaliczka zwracana jest tego samego dnia na konto klienta.

Miejsca na zapytanie – nie ma dostępnych miejsc w systemach na dany termin. W takim przypadku w celu sprawdzenia dostępności miejsc należy dokonać rezerwację na zapytanie / potwierdzenie.

 

Prośby klientów.
Wszystkie prośby klientów, np. o pokój na konkretnym piętrze, z widokiem na morze, itp., są traktowane przez
znaczną większość obiektów jako prośba a nie gwarancja.

Rezydent:
Globtrans Sp. z o.o nie posiada rezydentów na miejscu Państwa pobytu. W przypadku sytuacji alarmowej pracownicy naszego biura dostępni są klientów telefonicznie i SMS.


Ubezpieczenie KL, NNW oraz KR

Oznaczenia / skróty:

KL – Koszty leczenia
NNW – Następstwo nieszczęśliwych wypadków
KR – koszty rezygnacji
CP – choroby przewlekłe

---

Ubezpieczenie od kosztów rezygnacji - nieobowiązkowe ubezpieczenie, dające możliwość zwrotu poniesionych kosztów w przypadku rezygnacji z wyjazdu z powodów objętych w warunkach ubezpieczenia.

Składka kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej wynosi: 3% wartości dokonanej rezerwacji.
Składka kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej + CP (choroby przewlekłe) wynosi:  6% wartości dokonanej rezerwacji.
Możliwe warianty -
o szczegóły proszę pytać w biurze. Pracownicy przygotują odpowiednią ofertę ubezpieczenia od kosztów rezygnacji.

---

Ubezpieczenie KL, NNW – jest to ubezpieczenie od kosztów leczenia oraz nieszczęśliwych wypadków w trakcie trwania pobytu.

Klienci Globtrans Sp. z o.o. ubezpieczeni są w Uniqa S.A. Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.  z siedzibą w Warszawie przy ul. Chłodnej 51, nr umowy generalnej 15147; wariant Multitravel. Prosimy o zapoznanie się z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia dostępnymi na stronie internetowej https://lato.globtrans.pl/content/16-ubezpieczenie lub w Warunkach Uczestnictwa https://lato.globtrans.pl/content/15-warunki-uczestnictwa


Ubezpieczenie MULTITRAVEL - EUROPA

Koszty Leczenia wraz z Assistance: 100.000 EUR
Koszty leczenia skutków chorób przewlekłych i nowotworowych do wysokości 10 % sumy ubezpieczenia KL: 10.000 EUR
Koszty poszukiwań i ratownictwa: 6.000 EUR
NW ( następstwa nieszczęśliwych wypadków): 4.000 EUR
NWS ( śmierć w następstwie nieszczęśliwego wypadku 100% SU NNW): 4.000 EUR
BP ( bagaż podróżny): 400 EUR
Ubezpieczenie opóźnienia w dostarczeniu bagażu podróżnego: 200 EUR
Ubezpieczenie opóźnienia lotu:     200 EUR
OC (odpowiedzialność cywilna w życiu prywatnym) - szkody osobowe: 50.000 EUR
OC (odpowiedzialność cywilna w życiu prywatnym) – szkody rzeczowe: 5.000 EUR
OC (odpowiedzialność cywilna sportowa) – szkody osobowe: 10.000 EUR
OC (odpowiedzialność cywilna sportowa) – szkody rzeczowe: 1.000 EUR
Ubezpieczenie gotówki wypłacanej z bankomatu utraconej w wyniku kradzieży z włamaniem lub rabunku: 150 EUR
Ubezpieczenie mienia ruchomego od kradzieży z włamaniem pozostawionego w miejscu zamieszkania Ubezpieczonego podczas podróży zagranicznej: 3.500 EUR
Ubezpieczenie sprzętu sportowego: 500 EUR
Zwrot kosztów karnetu na wyciąg narciarski: 250 EUR
Świadczenie dzienne w przypadku zamknięcia narciarskich tras zjazdowych: 20 EUR
Zwrot kosztów wypożyczenia sprzętu narciarskiego: 20 EUR na każdy dzień dla 1 osoby.

-> Osobom z m.in.: chorobą przewlekłą, planujących uprawianie sportów wysokiego ryzyka, ekstremalnych i wyczynowych zalecamy wykupienie rozszerzonego ubezpieczenia – o szczegóły proszę pytać w biurze. Pracownicy przygotują odpowiednią ofertę ubezpieczenia.

-> W przypadku ofert krajowych klienci nie są objęci ubezpieczeniem turystycznym.



Terminy, pojęcia


Oznaczenia pokoi, które mogą pojawić się w naszej ofercie:


DBL (double room), DZ (Doppelzimmer) – pokój dwuosobowy
TRPL(triple room) – pokój trzyosobowy. Może to być pokój dwuosobowy z dostawką.
SGL / EZ – pokój jednoosobowy
DBL = SGL lub DZ = EZ – pokój dwuosobowy używany jako jednoosobowy
Suite lub studio hotelowe – pokoje hotelowe; przeważnie większe metrażem oraz o lepszym standardzie (jedno lub dwupokojowe).
Apartament hotelowy – przeważnie dwupokojowy. Bez aneksu kuchennego.

Pokoje Ekonomiczne/ Economy lub Best Price / Dobra cena - pokoje te nie muszą odpowiadać pokojom podanym w opisie, ale mogą m.in. mieć mniejszy metraż, nie posiadać balkonu lub znajdować się w niekorzystnej części hotelu.

Bungalow – wolnostojący budynek ub szeregowy budynek, w którym znajdują się pokoje, apartamenty, studia.
Studio – jest po jedno pomieszczenie dzienno – sypialnie, z łazienką / WC, aneksem kuchennym.
Apartament – składa się z kilku pomieszczeń (pokoju dziennego, sypialni), łazienki, WC, aneksu kuchennego.
Mobilhome / domek kempingowy – wolnostojący domek przeważnie z 2 sypialniami, aneksem kuchennym, łazienką, WC, tarasem.

Aneks kuchenny – inaczej część kuchenna / nisza kuchenna; znajduje się na wyposażeniu apartamentów, studia oraz mobilhome. W aneksie kuchennym można znaleźć niezbędne sprzęty i narzędzia do przygotowania posiłków

KL – klimatyzacja.
BK - balkon
TE - taras
MB – widok na morze. Należy jednak pamiętać, że widok na morze nie zawsze musi być bezpośredni (może być np. boczny, albo ograniczony przez np. roślinność)
MS – strona morza
ZB / extra bed – dostawka; z reguły rozkładane łóżko, rozkładana sofa lub mniejsze łóżko lub łóżko piętrowe. Wstawienie takiego łóżka zmniejsza powierzchnię pokoju.


Wyżywienie:
HB / HP – wyżywienie: 2 posiłki – śniadania i obiadokolacje (w niektórych przypadkach zamiast obiadokolacji jest brunch do godziny 13.00)
FB / VB – wyżywienie: 3 posiłki - śniadania, obiady, kolacje
All Inclusive – wszystko w cenie; wyżywienie: 3 posiłki - śniadania, obiady, kolacje + napoje (zgodnie z opisem obiektu)
BB / F – śniadania
OV – bez wyżywienia
W opisach obiektów znajdują się informacje o oferowanym wyżywieniu.

Klienci, którzy zajmują jeden pokój / apartament, mogą rezerwować tylko ten sam typ wyżywienia. Wybrany wariant jest zaznaczany na potwierdzeniu rezerwacji.
Napoje, także do posiłków (za wyjątkiem śniadania) nie są wliczone w cenę wyżywienia, chyba, że oferta takowe obejmuje.
Napoje w ofercie All Inclusive są dostępne zgodnie z opisem przy obiekcie hotelowym i zarezerwowaną ofertą.

Infant – dziecko do 2 lat; zazwyczaj nie ponosi żadnych kosztów za zakwaterowanie; w części obiektów dziecko bez świadczeń, które śpi na łóżku z rodzicami. W niektórych obiektach pobierana jest dodatkowa opłata za łóżeczko dla infanta i/lub za wyżywienie infanta (0-2 lat), którą uiszcza się na miejscu.

Voucher – dokument wystawiany przez kontrahentów po dokonanej pełnej wpłacie. Na podstawie vouchery następuje zakwaterowanie w obiekcie.

Prezentowane w ofercie zdjęcia pokoi / apartamentów są zdjęciami przykładowymi. Mogą one różnić się od tych rzeczywistych. Nie każdy pokój w danym hotelu wygląda tak samo jak ten prezentowany w ofercie na zdjęciu.



Doba hotelowa


W większości obiektów doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 15.00 (check-in / zakwaterowanie), a kończy w godzinach 9.00-11.00 (check-out / wykwaterowanie).

Należy mieć na uwadze, że nie wszystkie obiekty mają 24-godzinną recepcję. W związku z tym w przypadku planowanego przyjazdu później niż godzina 18.00-20.00 należy obowiązkowo powiadomić recepcję obiektu (numery telefonu zawsze podawane są z voucherami). W przypadku nie poinformowania obiektu o późniejszym przyjeździe obiekt ma prawo do ponownej sprzedaży miejsc, naliczenia dodatkowej opłaty za późne zakwaterowanie.

W przypadku oferty z wyżywieniem doba hotelowa rozpoczyna się obiadokolacją w dniu przyjazdu a kończy śniadaniem w dniu wyjazdu – dotyczy to form wyżywienia: HB (śniadania i obiadokolacje), FB (śniadania, obiady, kolacje) lub All Inclusive. Chyba, że zaznaczono inaczej w ofercie.


Dopłaty na miejscu


Większość opłat związanych z wyjazdem uiszcza się w biurze. Jednak część kosztów
należy pokryć samodzielnie na miejscu. Są to najczęściej (chyba, że oferta precyzuje inaczej): taksa klimatyczna, inne opłaty typu sprzątanie końcowe apartamentu, korzystanie z klimatyzacji, prąd, parking, itp. Tego rodzaju dopłaty wyszczególnione są przy każdej ofercie w pozycji płatne na miejscu (obowiązkowo lub opcjonalnie). Prosimy także pamiętać, iż nie wywiązanie się z obowiązku uiszczenia takiej dopłaty może spowodować np. odmowę zakwaterowania przez właściciela obiektu lub odmowę dalszej realizacji świadczeń.

W przypadku zakwaterowania w dokmach, studio czy apartamentach w części obiektów pobierana jest kaucja. Kaucja jest to zabezpieczenie obiektu w przypadku zniszczeń wyrządzonych w trakcie pobytu. Płatne jest z reguły kartą lub gotówką. W przypadku braku zniszczeń kaucja jest zwracana klientom w całości w momencie wymeldowania.

W opisach obiektów staramy się podawać informacje o kosztach dodatkowo płatnych udogodnień (takich jak np. opłatach za Internet, leżaki, ręczniki plażowe, wypożyczalnię nart, bilard, korzystanie z Wellness, itp). Prosimy jednak pamiętać, że podane kwoty mają wyłącznie charakter orientacyjny i były aktualne w momencie, gdy oferta została wprowadzana na naszą stronę internetową.


Opłata klimatyczna / podatek turystyczny / taksa klimatyczna
– jest to opłata pobierana przez rejony turystyczne. W zależności od obiektów jest ona już zawarta w cenie, płatna w biurze przy rezerwacji lub do zapłaty na miejscu. W przypadku płatności na miejscu, opłatę należy uregulować na recepcji zgodnie ze stawką obowiązującą w terminie pobytu uchwaloną przez dany Urząd regionu / miasta.


Pobyt ze zwierzętami


W części obiektów możliwy jest pobyt z psem. Zazwyczaj wiąże się to z dodatkową opłatą za pupila, która do zapłaty jest na miejscu (ceny wahają się w przedziale 5-20 EUR za dobę – dokładna cena podana jest przy ofercie). Cena nie zawiera wyżywienia dla psa.
Zwierzęta nie mogą pozostawać same bez opieki w obiekcie. W zależności od obiektu nie jest dozwolone wprowadzanie psów do restauracji, na basen, do sauny itd.
Zwierzę musi zostać zgłoszone w biurze podróży w momencie dokonania rezerwacji (z podaniem rasy, w niektórych przypadkach również wagi zwierzęcia). Zdarza się, że obiekty nie przyjmują rasy agresywnej. W każdym przypadku należy czekać na potwierdzenie możliwości psa przez obiekt.


 Pozostałe informacje


Internet:
Zasięg uzależniony jest od uwarunkowań technicznych, pogodowych jak i położeniem danego pokoju czy apartamentu, w związku z czym w niektórych częściach obiektu zasięg może być ograniczony.

Odległości:
Wszystkie odległości (do plaży, wyciągów, centrum, itp.) podawane w naszej ofercie podawane są w przybliżeniu i oparte są o google.maps.com

Animacje:
Zajęcia animacyjne (przeważnie dotyczą ofert na sezon letni) odbywają się w różnych językach,z reguły w regionalnym języku. Animacje odbywają się w najwyższym sezonie (przedział połowa czerwca – początek września) – dokładne daty zależą od hotelarza.

Basen, Wellness:

Baseny:
Baseny zewnętrzne czynne są z reguły w okresie letnim – w zależności od warunków pogodowych. W trakcie sezonu może się zdarzyć, iż konieczne będzie czyszczenie czy dezynfekcja basenu. W tym czasie nie można korzystać z basenu. Jeśli w ofercie pojawia się informacja, że basen jest podgrzewany, to w gestii hotelarza leży utrzymanie określonej temperatury wody. Baseny kryte w Chorwacji czy Włoszech w sezonie letnim bywają zamknięte.

Korzystanie z basenów zarówno krytych jak i wewnętrznych bez ograniczeń wiekowych, jednak dzieci muszą korzystać pod opieką osób dorosłych.


Wellness:
W wielu przypadkach istnieje ograniczenie wiekowe co do korzystania ze strefy Wellness czy SPA, np. dla osób od 15 lat – zdarza się, że taka informacja podana jest dopiero w dniu przyjazdu, na recepcji obiektu – nie jest to powodem do reklamacji.

Klimatyzacja / ogrzewanie – używane sezonowo, terminy korzystania ustalane są bezpośrednio przez obiekt.

Infrastruktura obiektu:

Należy mieć na uwadze, iż przed i po sezonie niektóre udogodnienia na terenie obiektu, kompleksu lub w najbliższym jego otoczeniu mogą być nieczynne (nawet te, które zawarte są w cenie, jak np. basen zewnętrzny nad polskim morzem nie będzie czynny w marcu).


Dotyczy oferty narciarskiej:

Skipassy / karnety narciarskie – do wykupienia bezpośrednio przez klientów w kasie przy wyciągach lub online na stronie ośrodka narciarskiego. Na miejscu pobierana jest kaucja zwrotna za karnet.


Ubezpieczenie OC – dotyczy wyjazdów narciarskich do Włoch.
Od 1 stycznia 2022 r. każda osoba korzystająca ze stoku jest zob
ligowana
do wykupienia ubezpieczenia OC od wypadków na stokach narciarskich. Weryfikacja odbywa się na podstawie przedstawienia certyfikatu ubezpieczeniowego lub numeru polisy. Osoby udające się na stok powinny zabrać ze sobą odcinek polisy. Brak polisy będzie skutkował odebraniem skipassu oraz mandatem.


Dokumenty na wyjazd

Przed planowanym wyjazdem należy zapoznać się z przepisami paszportowymi, wizowymi i sanitarnymi oraz wymogami zdrowotnymi, obowiązującymi w kraju docelowym,zamieszczonymi na stronie internetowej msz.gov.pl 

W ramach Unii Europejskiej można podróżować na podstawie dowodu osobistego. Podróżujące dzieci muszą posiadać własny dokument tożsamości (paszport lub dowód osobisty).


Przy podróżach do krajów poza Unię Europejską, każda osoba podróżująca, w tym dziecko, zobowiązana jest posiadać ważny paszport.


Informacje i ostrzeżenia dla podróżujących klientów znajdują się na stronie https://polakzagranica.msz.gov.pl. Zachęcamy przed podróżą do zarejestrowanie się w systemie Ministerstwa Spraw Zagranicznych Odyseusz
https://odyseusz.msz.gov.pl/.


Copyright © 2001-2014 Globtrans Sp. z o.o.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu